چرا نوزادان روی صورت خود جوش می زنند؟

۲ بازديد

چرا نوزادان روی صورت خود جوش می زنند؟

کودک با آکنه در صورت خود

هنگامی که نوزاد تازه متولد شده ای به دنیا می آید، به نظر می رسد زنگ های هشدار هر ساعت در میان در سر شما به صدا در می آید. آیا نوزاد شما  به اندازه کافی مدفوع می کند ؟ چرت زدن به اندازه کافی یا زیاد؟ آیا باید نگران سکسکه یا  رفلاکس اسید  یا  کلاهک گهواره باشید ؟ تعیین اینکه چه زمانی چیزی طبیعی است یا چه زمانی باید نگران باشد، می تواند خسته کننده باشد، به خصوص برای والدینی که تازه به دنیا آمده اند کم خواب هستند.

 

در اینجا، ما در حال حذف رمز و راز یک اتفاق خاص در نوزادان هستیم: آکنه نوزاد. اگر آکنه را روی صورت کودک خود مشاهده کردید، ممکن است در ابتدا نگران شوید، اما مطمئن باشید، این یک بیماری پوستی رایج در نوزادان جوان است. ما به متخصصان مراجعه کردیم تا در مورد علت آکنه روی صورت نوزادان، شکل ظاهری و نحوه درمان آن بیشتر بدانیم.

 

آکنه نوزاد

آکنه نوزاد یک اصطلاح گسترده برای یک بیماری پوستی شایع است که نوزادان را تحت تاثیر قرار می دهد. این می تواند به صورت برجستگی های قرمز یا سفید روی پوست آنها ظاهر شود که با التهاب خفیف احاطه شده است. در حالی که اغلب روی صورت ظاهر می شود، آکنه نوزاد می تواند روی بدن نیز ظاهر شود. معمولاً طی چند هفته خود به خود برطرف می شود، اما اگر نگرانی دارید، باید با یک متخصص اطفال یا ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی تماس بگیرید.

انواع آکنه نوزاد

وقتی آکنه نوزاد را به تصویر می کشیم، ممکن است به جوش های قرمز رنگی فکر کنیم که عادت کرده ایم روی صورت خود ببینیم. اما در حقیقت، در واقع دو نوع آکنه نوزاد وجود دارد.

 

اولین نوع آکنه نوزاد به نام پوسچولوز سفالیک نوزادی یا آکنه نوزادی شناخته می شود.   لارنس آیکنفیلد ، MD، رئیس بخش پوست کودکان و نوجوانان در بیمارستان کودکان رادی-سن دیگو، توضیح می دهد که این برجستگی های چرکی سطحی هستند که از نظر فنی مشابه آکنه ای نیستند که معمولاً به آن فکر می کنیم. با این حال، از آنجایی که آنها به طور مشابه ظاهر می شوند، در زیر چتر آکنه نامیده می شوند. دکتر آیکنفیلد می گوید: «آکنه نوزادان بیشتر روی صورت است، اما می تواند روی پوست سر و گاهی اوقات روی سینه و پشت ظاهر شود.

 

نوع دیگر آکنه نوزاد به عنوان آکنه نوزادی شناخته می شود. دکتر آیکنفیلد توضیح می دهد : "این بسیار شبیه به آکنه ای است که در نوجوانان و جوانان دیده می شود ." "این به صورت محدود می شود و معمولا کمی دیرتر از چند هفته اول زندگی رخ می دهد."

 

آکنه نوزاد چگونه است؟

آکنه روی صورت کودک شما شبیه آکنه‌ای است که ممکن است به تنهایی متوجه آن شوید - چه در زندگی کنونی‌تان یا زمانی که جوان‌تر بودید. با این حال، تفاوت کمی بین ارائه آکنه نوزادی در مقابل آکنه نوزادی وجود دارد.

 

دکتر کلی فرادین، مدیر اطفال در موسسه آتریا و نویسنده کتاب والدین پیشرفته توضیح می دهد: آکنه نوزادی معمولاً به صورت جوش های ریز یا جوش های سرسفید کوچک که با قرمزی و التهاب احاطه شده اند ظاهر می شود  

 

از طرف دیگر، آکنه نوزادی بیشتر شبیه آکنه های قدیمی معمولی است. دکتر آیکنفیلد می‌افزاید: «جوش‌ها می‌توانند بسته یا باز، جوش‌های سرسفید یا سرسیاه باشند و از خفیف تا شدید متغیر باشند».

 

چه چیزی باعث آکنه نوزاد می شود؟

آکنه روی صورت کودک شما می تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد، از هورمون ها گرفته تا تعداد زیادی باکتری روی پوست.

 

وقتی صحبت از آن برآمدگی های چرک سطحی، آکنه نوزادی AKA به میان می آید، هورمون ها اغلب مقصر هستند – اما تحریک کننده های پوست را نیز رد نکنید. دکتر آیکنفیلد توضیح می‌دهد: آکنه نوزاد می‌تواند به تحریک غدد نوزاد از هورمون‌های مادری قبل از تولد یا هورمون‌هایی که ممکن است از طریق شیر مادر منتقل شود، مرتبط باشد. علاوه بر این، می تواند به دلیل رشد بیش از حد برخی از گونه های مخمر روی پوست ایجاد شود، به خصوص اگر با کلاهک گهواره همپوشانی داشته باشد.

 

چگونه آکنه نوزاد را درمان کنیم

در بیشتر موارد، متخصصان پزشکی توصیه می کنند که آکنه روی صورت کودک خود را تنها بگذارید، زیرا احتمالاً بعد از چند هفته این وضعیت بدون هیچ مداخله پزشکی برطرف می شود.

 

دکتر فرادین تأکید می‌کند: «در اکثر موارد من والدین را تشویق می‌کنم که هیچ کاری در مورد آکنه (کودک) انجام ندهند. یک پاکسازی ملایم روزانه با آب و صابون ضد حساسیت تنها چیزی است که برای پاک شدن آکنه لازم است.

 

در برخی موارد، یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی ممکن است بسته به ماهیت و علت اصلی آکنه، داروی خاصی را پیشنهاد کند. به عنوان مثال، همانطور که دکتر آیکنفیلد اشاره می کند، اگر نوزادی با آکنه نوزادی و کلاه گهواره دست و پنجه نرم می کند، یک متخصص مراقبت های بهداشتی ممکن است تصمیم بگیرد که یک داروی ضد مخمر لازم است، اما آکنه نوزادی اغلب خود به خود از بین می رود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.